Amdi, Tvind og de vilde 70’ere - Foredrag med Peter Tygesen

31.01.23
Den prisbelønnede forfatter Peter Tygesen har tidligere skrevet om Afrika og nu aktuel med den roste bog om iværksætteren Mogens Amdi Petersen og Tvind.

I bogen “Amdi og Tvind. Iværksætteren”, der er baseret på øjenvidners beretninger og anekdoter, hører vi om den spæde start hvor Amdis grundværdier opstod, og hvordan hans forskellige fællesskaber blev til Tvind – Danmarks første kollektiv.

Med bogen retter Tygesen et kritisk syn på historien om Tvind, og Mogens Amdi Petersen, og der tegnes et billede af Amdis opvækst i en stram og autoritær tid, hvor han formes af spejderidealer – og en brændende trang til oprør.

Peter Tygesen fortæller også om Amdis skelsættende jordomrejse og inspirationen til Den Rejsende Højskole og Det Nødvendige Seminarium.

Efter foredraget vil der være rig lejlighed til spørgsmål og debat.