Anna Elisabeth Jessen

Anna Elisabeth Jessen: Om Oblivion

07.02.23
Forfatter og journalist Anna Elisabeth Jessen, der er født i Haderslev, debuterede i 2019 med den populære roman “Om hundrede år - en sønderjysk familiekrønike”.

I dette foredrag skal vi høre om hendes nyeste bog “Oblivion” fra 2022 - en skæbnefortælling om den unge mand Hans tragiske død.

Efter en fest lørdag aften på en spejderlejr anklages Hans for voldtægt mod den unge pige Johanne, mandag aften tager han sit liv.

Flere år senere skriver Johannes veninde, Ida en bog om den weekend, hvor det hele gik galt.

Historien fortælles gennem de personer, der var en del af Hans´ liv og beskriver de fortielser og fortrængninger, der får konsekvenser for alle omkring ham resten af deres liv.

Foredraget arrangeres i samarbejde med Haderslev Soroptimistklub - et verdensomspændende netværk som arbejder for at forbedre kvinders og pigers liv og rettigheder både i Danmark og internationalt.

Se soroptimist-danmark.dk