Julius

50 kr. ung/100 kr. voksen
Alle
Bibliotekerne

Julius Mygind: Du er ikke fåcked- Du er bare ung.

21.02.23
Kulturhuset Bispen byder velkommen til et spændende foredrag med Julius Mygind, forfatteren bag bl.a. bogen: ”DU er ikke f**ked- Du er bare ung”, der er et kærlig, oprigtigt og inspirerende opråb til alle unge, som har det svært.

Da Julius Mygind var 13 år, røg han sin første joint. Én joint blev til to, og de to joints blev til kokain, MDMA og ecstasy. Stofferne tog Julius Mygind for at få kontrol over en mange negative tanker, han gik rundt med på det her tidspunkt i sit liv. Men i dag ved Julius Mygind, at der ikke var noget usædvanligt over de tanker, han gik rundt med dengang, og han ved, at mange unge også går rundt med dem. Derfor har han skrevet bogen ”Du er ikke fucked, du er bare ung - en uperfekt guide til din ungdom”, hvor han forsøger at give unge mennesker værktøjer til at håndtere de tunge tanker.

Julius sætter fokus på de udfordringer, der kan være med skole, trivsel, selvværd, selvtillid og fremtidsbekymringer, samt mødet med sex og stoffer.

Julius Mygind skriver selv:
”Jeg oplever i mit daglige virke som foredragsholder og coach, at ovenstående problematikker i stigende og bekymrende grad udfordrer vores unge, ikke mindst som konsekvens af de sociale medier. Mange unge føler, at de har ’forkerte’ tanker, og at ingen kan forstå dem.

Foredraget hjælper de unge til at finde deres egen indre stemme og motivationen til at blive den bedste udgave af dem selv, for således at kunne skabe et sundt og solidt ståsted i livet. Som ung har man tendens til at finde nogen, man kan spejle sig i. Med mine værktøjer kombineret med min fortælling, tilbyder jeg de unge en sund, inspirerende og motiverende rollefigur.”

Foredraget henvender sig primært til unge, men forældre kan sagtens lære noget af dette foredrag.

Unge er jer på 25 år eller derunder.