Guldager

Target
For voksne
Bibliotekerne

Katrine Marie Guldager. Mød Guldagers vrede kvinder - "Birgithe med th" og Vibse

02.11.23
Katrine Marie Guldager er en af Danmarks mest læste forfattere. I 1994 debuterede hun med sin første digtsamling ”Dagene skifter hænder” og siden er det blevet til et mangfoldigt forfatterskab med digtsamlinger, noveller og romaner for både voksne og børn.

Katrine Marie Guldager er meget optaget af litteraturens mangfoldighed og alt det, man kan gøre med den. Hun udfordrer og provokerer gerne såvel sine læsere som sig selv.

Denne aften tages I med på en spændende fortælling om Katrines fire romaner med vrede kvinder i hovedrollen: Vibse fra Bjørnen, Birgithe fra Birgithe med th og yderligere to kvinder, hvis romaner er på vej. Med romanerne forsøger Katrine at fange og forstå disse kvinder, der alle bliver ramt af flere store livsudfordringer og samtidig synes, at vores samfund er ved at køre helt af sporet.