Gram Bibliotek
6510 Gram

UDSOLGT Tom Buk-Swienty - Safari fra helvede

22.03.23
Mød den populære forfatter Tom Buk-Swienty, og hør ham fortælle om sin seneste bogs tilblivelse - og om et stykke medrivende dansk verdenshistorie.

”Safari fra helvede” handler om knap 30 sønderjyder, der forklædt som danske sømænd i det tyske kejserriges tjeneste under 1. Verdenskrig blev sendt på en hemmelig mission til kolonien Tysk Østafrika. Selvom alt det sønderjyderne skulle igennem, næsten er for utroligt til at være sandt, er der tale om virkelige hændelser. Historien beskrives via deltagernes øjenvidneberetninger og erindringer og er baseret på samtidige og unikke dokumenter fra arkiver i Tyskland, England og Danmark.
Foredraget vil blive suppleret med enestående samtidige fotografier, der bringer tilhørerne helt tæt på de dramatiske begivenheder. Derudover vil Tom Buk-Swienty fortælle om sine mange ophold i Tanzania i forbindelse med sin research og skrivearbejdet.