Rasmus Brohave

For børn

Mød youtuber Rasmus Brohave på Kulturhuset Bispen

20.01.22
Meet’n’greet med autografskrivning. Tusindvis af børn og unge bruger hver dag store dele af deres fritid på at lave videoer til YouTube. Nogen bare for sjov, mens andre håber at blive den næste store YouTuber. Men hvad vil det overhovedet sige at være YouTuber? Hvad kræver det at lykkes? Hvad tjener man egentlig penge på som YouTuber og hvor meget kan man tjene? Hvad skal man passe på og er der en bagside af medaljen?

Alt det og meget mere vil Rasmus Brohave fortælle om i sit foredrag, som både vil være interessant for folk, der selv går med en drøm om at blive YouTuber, for deres forældre og for alle som undrer sig over, hvad det egentlig er der foregår derinde på YouTube og hvorfor nogle af dem der er store derinde, er større stjerner for nogen end de største musikere, sportsudøvere og TV-værter.

Om Rasmus Brohave:

Rasmus var en af de første til at skabe en karriere ved at lave videoer om sig selv. Som barn drømte han om at underholde folk, hvilket han begyndte at udleve i en alder af bare 14 år, da han uploadede sin første video på YouTube. Siden har hvad der startede som en hobby, udviklet sig, ikke blot til en livsstil, men til et regulært fuldtidsarbejde, hvor seriøse såvel som useriøse emner bliver taget op alene eller i selskab med andre velkendte ansigter.I dag er han også en efterspurgt TV-vært, konferencier, forfatter, Unicef-ambassadør og rollemodel for en masse børn og unge. YouTube kanalen er i mellemtiden vokset til over 260.000 abonnenter og hans tilhørende Instagram profil har knap 300.000 følgere. Rasmus vil undervejs vise billeder og video fra sin egen karriere og også gerne indgå i en dialog med publikum om, hvad det har betydet for ham, at stille sin person åbent og ærligt frem - på godt og ondt - og hvad han i dag vil råde andre, som gerne vil følge i hans fodspor til at gøre.

Aldersgruppe: 12+