viking ran ild og svær

85 kr.

AFLYST Jeanette Varberg - "Viking. Ran, ild og sværd"

19.11.20
Jeanette Varberg er Museumsinspektør ved Nationalmuseet, arkæolog og forfatter til bogen "VIKING" - et storværk om de skandinaviske vikinger.

I bogen og i foredraget giver Varberg os et spændende indblik i vikingernes historie gennem 800 år.

Vi får en bred indføring i vikingetiden - en tid, hvor det danske rige blev grundlagt, og vi skal høre om togterne, plyndringerne, strategierne, handelsaftalerne, magtkampene og kvinderne, der også spillede stærke roller.

Vikingerne - Nordens krigere - satte sig spor i hele Europa i deres jagt efter rigdom, æren og landevindingerne.

Vikingetiden er en af de helt centrale perioder i Danmarkshistorien, og den er mere populær og fascinerende end det meste andet historie.

Arrangementet sker isamarbejde med Historie Haderslev