DR romanklubben

DR Romanklubben 2021 - LUKKET FOR TILMELDING - månedens roman: Det Danmark du kender af Peder Frederik Jensen

07.04.21
Hvert år nomineres seks danske romaner, og den endelige prismodtager findes af læsekredsene. Men inden da bliver bøgerne diskuteret og vurderet på biblioteker i hele landet. I DR Romanklubben samles vi om at læse seks af sæsonens stærkeste danske romaner og finde modtageren af DR Romanprisen. DR Romanklubben er for dig, der er interesseret i ny litteratur og gerne vil diskutere den med andre.

I DR Romanklubben samles vi om at læse og gennemgå seks af årets bedste, danske romaner. Til sidst indstiller vi vores favoritter, som vi synes, skal vinde DR Romanprisen ved det store finaleshow i Aarhus.

Vi mødes normalt face-to-face, men i disse tider med restriktioner er det ikke muligt. Vi arbejder på en løsning og du får besked.

Vi skal ses én gang om måneden hele foråret. Der kan være 10 deltagere på holdet. Der deltager også en bibliotekar, som er ordstyrer og holder et oplæg om bogen.

Datoerne for årets DR Romanklub er:

Onsdag den 2. december klokken 19-20.30 – AFLYST – Katalog over katastrofer af Stine Askov
Onsdag den 6. januar klokken 19-20.30 Hvor lyset er af Malene Ravn
Onsdag den 3. februar klokken 19-20.30 Penge på lommen af Asta Olivia Nordenhof
Onsdag den 3. marts klokken 19-20.30 Margrete I af Anne Lise Marstrand-Jørgensen
Onsdag den 7. april klokken 19-20.30 Det Danmark du kender af Peder Frederik Jensen
Onsdag den 5. maj klokken 19-20.30 Meter i sekundet af Stine Pilgaard

Haderslev Bibliotek indkøber romaner, så du som medlem af DR Romanklubben kan låne romaner direkte hos os.

Omtale af romanerne

Hver måned udkommer der artikler, en podcast med forfatteren og indslag i radioen. Det vil alt sammen være at finde hos DR og  Litteratursiden.