Elsebeth Egholm

For voksne

Elsebeth Egholm - Krimiforfatteren skifter spor

15.09.21
Kendt dansk krimiforfatter skifter spor.

Journalist og forfatter, Elsebeth Egholm, er i år indbudt som gæst i den dansk-tyske litteraturfest: Ord Fra Nord. Elsebeth Egholm, der blandt andet er kendt for sin krimiserie om Dicte Svendsen, lægger vejen forbi Vojens og fortæller om sin seneste roman ”Som natten kender stjernerne”, hvor Egholm afprøver nye veje i forfatterskabet. Den nye bog er nemlig primært en kærlighedshistorie, men da den også indeholder et opklaringsarbejde, fornægter krimiforfatteren sig alligevel ikke helt.
Pianisten Malou Becks mor dør, og da hun sammen med sin søster tømmer moderens lejlighed, dukker en æske med uforklarlige effekter samt en gammel plade op – og så er en underholdende og spændende historie i gang. Malou rejser til Frankrig for at finde en forklaring. Hendes opdagelser fører tilbage til 2. verdenskrig - og i Frankrig møder hun den amerikanske musiker Cody.
Oplev Elsebeth Egholm fortælle om sit forfatterskab og ”Som natten kender stjernerne” og få også et smuglyt på den næste roman, hun netop nu skriver på.
Vi serverer en kop kaffe til krimien.

”OrdFraNord - Litteraturfest i grænselandet” er en litteraturevent i det dansk-tyske grænseland. Her kan du møde nordiske forfattere på udvalgte biblioteker - både nord og syd for grænsen. OrdFraNord finder sted fra den 15.- 18. september og får besøg af Hallgrímur Helgason fra Island, Niviaq Korneliussen fra Grønland, Caspar Eric fra Danmark samt Elsebeth Egholm fra Danmark.

OrdFraNord afholdes i et samarbejde mellem Aabenraa Bibliotekerne, Haderslev Bibliotekerne, Sønderborg Bibliotekerne, Verband Deutscher Büchereien Nordschleswig, Foreningen Norden, Nordisk Info og Dansk Centralbibliotek for Sydslesvig.

”OrdFraNord. Litteraturfest i grænselandet” er støttet af Rislum Fonden.