Jesper Wung-Sung

For voksne

Jesper Wung-Sung - Kvinde set fra ryggen

04.10.21
Forfatter Jesper Wung-Sung fortæller om sin roman ”Kvinde set fra ryggen”, der handler om Vilhelm Hammershøis kone Ida. Hun bliver den store malers livsledsagerske og foretrukne model. I dag sælges malerierne af den ofte rygvendte kvinde for tocifrede millionbeløb, men hvem var hun?

Wung-Sung fortæller om research, kunst, følelser og om hvordan ”Kvinde set fra ryggen” er forbundet med ”En anden gren”, romanen om hans oldeforældre, San og Ingeborg Wung-Sung.

Jesper Wung-Sung har skrevet en lang række bøger for voksne, børn og unge og har blandt andet modtaget Bogforums Debutantpris, Det Danske Akademis Silas-prisen og De Gyldne Laurbær.

Foredraget er et samarbejde med Haderslev Kunstforening. Medlemmer herfra kan købe billetter til særpris.

Tirsdag 7. september 2021 tilbyder Kulturhuset Bispen i samarbejde med Haderslev Kunstforening et foredrag med forfatter og kritiker Henrik Wivel, der vil fortælle om den danske maler Vilhelm Hammershøi. De to foredrag kan med fordel supplere hinanden. Der købes billetter separat til begge foredrag.