Mon du kender appen Libby!

Af sola
21.04.23
Hent bibliotekernes app "Libby" til din smartphone eller ipad. Så får du gratis adgang til et væld af e-bøger, magasiner, rockkoncerter og meget andet. Som udgangspunkt er materialerne engelsksprogede, men der er også f.eks. populære magasiner på dansk.

Et væld af e-tilbud

Libby er en overflod af e-bøger og lydbøger på engelsk for alle aldersgrupper og enhver smag. I Libby finder du også tidsskrifter og magasiner, sprogkurser og musik. Det er eReolenGlobal, der er bibliotekernes tjeneste for udenlandsk e-materiale, der står bag Libby.

Magasiner indenfor et bredt felt af interesser

På Libby finder du over 300 engelsksprogede blade, men der er også danske i mellem som f.eks. Psykologi, Spis Bedre og Isabellas. Du kan tilmelde dig til at få en besked, når der udkommer et nyt nummer af f.eks. dit yndlingsblad. Magasinerne tæller ikke med i din udlånskvote.

Sprogkurser og koncerter

Vil du gerne genopfrisk dine sprogkundskaber eller lære snuse til et helt nyt sprog, så er der sprogkurser på flere niveauer i Libby.  Savner du at lytte og se koncerter i høj kvalitet, ligger musiktjenesten ”Qello ” også i Libby. Her er der en bred vifte af koncerter for den rytmiske musik.

Reserveringskø og mulighed for aflevering

Når du reserverer e-materialer i Libby kan du følge med i, hvor langt du er i køen. Du kan vælge at ”aflevere” e-bogen til glæde for andre i køen. I Libby er der også funktioner som fx ”Bookshelf”, der giver dig et overblik over, hvad du abonnerer på og har lånt lige nu.

Fri afbenyttelse

Libby er frit tilgængelig og lige til at gå til, hvis du er bosiddende i Haderslev Kommune og er oprettet som låner på Haderslev Bibliotekerne. Libby er på engelsk og har et lidt anderledes udseende end app’en ”eReolen”. Omvendt er Libby nem og intuitiv at navigere rundt i, så vær ikke bange for at tage Libby i hånden og udforske det store e-univers.