Slotsparker og kongelig køkkenhave - Ulla Bruun Brendstrup

Foto: Marianne Krusdorf
Kom ind bag hækkene i de kongelige parker og haver med slotsgartner på Gråsten Slot, Ulla Bruun Brendstrup.
Billet for medlemmer af Haveselskabet Haderslev: 85 DKK
Billet for ikke-medlemmer af Haveselskabet Haderslev: 110 DKK
Månen
I samarbejde med
Haveselskabet Haderslev

Danmark

Ulla Bruun Brendstrup har et langt grønt CV med bl.a. 12 år som slotsgartnerassistent i hovedstaden med ansvar for Kongens Have, Amaliehaven og 49 andre mindre anlæg.

Hør en beretning om arbejdet i slotsparkerne ud fra en professionel synsvinkel, og få samtidig et indtryk af dansk havehistorie gennem Ulla Bruun Brendstrups fortælling om arbejdet i de mest kendte danske slotsparker.

I sit nuværende job er det Ullas opgave at pleje og dyrke Slots- og Kulturstyrelsens parker og anlæg i Jylland- herunder Sønderborg Slot, Koldinghus, Spøttrup Borg og Gråsten Slot.

Undervejs i foredraget bliver der vist billeder fra historiske haveanlæg og fra Den kongelige Køkkenhave ved Gråsten Slot.

I samarbejde med Haveselskabet Haderslev.

Vi serverer kaffe & kage.