For studerende

Bibliotekerne kan være en god støtte, hvis du er under uddannelse eller har brug for hjælp til opgaveskrivning. Vi hjælper gerne med at finde relevant litteratur. Der er også gode opholdsmuligheder for studerende, uanset om du ønsker at sidde alene eller mødes med din studiegruppe.

Digitale tilbud for studerende

Book en bibliotekar

Skal du skrive opgave? Vi hjælper dig!

I forbindelse med opgaveskrivning har du mulighed for at booke tid hos en bibliotekar på Haderslev Bibliotek og få hjælp til litteratur- og informationssøgning.

Bibliotekaren vil vejlede dig i søgning i bibliotekets søgesystem, Bibliotek.dk og andre relevante databaser.

Du kan booke tid, hvis du skal skrive Studieretningsprojekt, Større Skriftlige Opgave eller opgaver på videregående uddannelser. Du booker tid på telefon 74347777 eller ved personlig henvendelse på biblioteket.

Studiefaciliteter

Haderslev Bibliotekerne har gode faciliteter for studerende

Haderslev Bibliotekerne giver dig mulighed for at tilbringe mange timer med lektier og selvstudier på biblioteket, da der er gode åbningstider og studiepladser. Der er adgang til pc'ere, trådløst internet samt mulighed for at printe, scanne og kopiere.

Bliver du oprettet til "Åbent bibliotek", kan du komme alle ugens dage fra kl. 7-21 og gøre brug af faciliteterne.