AFLYST Bæredygtig ferie - Staycation i Danmark med børn

23.04.24
Foredrag med Nanna Hyldgaard Hansen

Heldigvis behøver man ikke rejse langt væk for at få store oplevelser sammen. Flere og flere vælger at holde ferie hjemme i Danmark. Årene med Corona og rejserestriktioner har ført til nye vaner.

Det kan også være, at man vælger ferie under hjemlige himmelstrøg for at leve mere klimavenligt eller måske som følge af generel usikkerhed i verden.

Det har Nanna Hyldgaard Hansen skrevet om i sin bog “Staycation Danmark med børn”

Men hvor skal man tage hen, og hvordan bliver det en sjov ferie?

Det kan du høre om denne aften. Her vil være masser af inspiration og gode tips til at holde bæredygtig ferie tæt på hjemmet, men langt fra hverdagen.

Forfatter Nanna Hyldgaard Hansen har de seneste to år rejst rundt i Danmark sammen med sin familie. De har oplevet vilde eventyr og mindeværdige ferier på alle årstider.  Nanna fortæller både om børnenes og om de voksnes favoritter, hvad man skal huske, samt hvordan man planlægger turene.

Nanna og familien har bl.a. også lagt vejen forbi Haderslev og skudt med bue og pil i Pamhule Skov, stået på skateboard i StreetDome og sejlet med Dambåden på Haderslev Dam.

Foredraget er en del af Kulturhusets markering af “FN´s 17 Verdensmål” i uge 17.