GislingeKoppel

UDSOLGT Benjamin Koppel & pianist Katrine Gislinge. Bogkoncert: "Annas sang"

21.09.23
Jazzmusikeren Benjamin Koppel besøger ”OrdFraNord i grænselandet” sammen med pianisten Katrine Gislinge til en bogkoncert.

Benjamin Koppel, bragede ind på den litterære scene med sin første roman ”Annas sang” i 2022. Romanen er en slægtskrønike om den musikalske familie, Koppelman og bygger på Benjamins grandtante Hannahs næsten 100-årige liv.

Hannah / Anna vokser op som den yngste af fem børn i den jødiske emigrantfamilie Koppelman i 1930’ernes København. Hun drømmer om at blive musiker ligesom sine brødre, og da hun bliver optaget på konservatoriet og forelsker sig i den unge idealist Aksel, er friheden og lykken inden for rækkevidde. Men i hendes jødiske familie betyder slægten og traditionerne alt. Hun bliver gift i Frankrig, og hendes musikalske drøm brister.

”Annas sang” er en dramatisk og medrivende fortælling om pligtens pris, ensomhed, flugt, kvindeundertrykkelse og passion for musik, men også om livsmod og kærlighed.

Bogkoncerten tager et klassisk afsæt i de musikalske værker, Hannah omtaler i bogen, og som Benjamin Koppel og den klassiske pianist Katrine Gislinge vil give smagsprøver på.

Forfatteren fortæller om baggrunden for romanen og løfter sløret for, hvor virkelighedsnær fortællingen er, mens musikken flettes ind.