Risager

Månen

Thorbjørn Risager and the Black Tornado

08.09.23
Danmarks travleste blues, soul og rock'n'roll ambassadør gæster Månen med sit velspillende orkester.

Gennem de sidste tyve år har Thorbjørn Risager og The Black Tornado spillet koncerter i hele Skandinavien, Europa, Canada, USA og Asien. De kommer med musik, der blander soul, Chicago blues, boogie og rock 'n' roll, og en stemme, som bringer mindelser om Ray Charles, Van Morrison og Billy Gibbons. Der er ikke sparet på noget - bandet tæller otte mand, inklusiv tre blæsere. Gennem tiden har de haft æren af at dele scene med legender som Buddy Guy og Doyle Bramhall II i Indien. Spillet med navne som Robben Ford og Kim Wilson (The Fabulous Thunderbirds) og varmet op for Bonnie Raitt og Tedeschi Trucks Band.

Der er ikke mange orkestre, som spiller så mange koncerter om året. Når de ikke spiller i Danmark, er de rundt i Tyskland, Italien, Canada og USA. Samlet bruger de 9-10 måneder om året på at turnere.  "Alle koncerter er unikke oplevelser. Man ser bare ud på publikums smil og reaktioner, og så ved vi, at det vi laver, giver mening”, fortæller Thorbjørn Risager. De har vundet fans i alle verdenshjørner på deres utal af rejser over hele kloden - selv Elwood Blues himself, Dan Ackroyd, som hyldede deres"Hot rhythm and blues"og tilføjede:“Risager’s got a great voice, great delivery and feels the blues. The songs are original, but sound like they come from a Stax recording session circa 1965.”

Siddepladser. Unummererede.

Billetter kan ikke byttes eller refunderes.