DR romanklubben

Bispen
lokale 12

DR Romanklub 2020-21. Udsolgt.

02.12.20 - 05.05.21
DR Romanklubben er for dig, der er interesseret i ny litteratur og gerne vil diskutere den med andre

I DR Romanklubben læser og gennemgår vi seks af årets bedste, danske romaner. Til sidst indstiller vi vores favoritter, som vi synes, skal vinde DR Romanprisen ved det store finaleshow i Aarhus.

Vi mødes første gang i januar og herefter én gang om måneden hele foråret. Der kan være 10 deltagere på holdet. Der deltager også en bibliotekar, som er ordstyrer og holder et oplæg om bogen.

Du kan få en gratis billet til romanklubben fra 1. oktober  2020 kl. 8.00 og så længe der er pladser tilbage. Enten her på siden eller ved at henvende dig på biblioteket i de betjente åbningstider.

Datoerne for årets DR Romanklub er:

Onsdag den 2. december klokken 19-20.30 - AFLYST
Onsdag den 6. januar klokken 19-20.30
Onsdag den 3. februar klokken 19-20.30
Onsdag den 3. marts klokken 19-20.30
Onsdag den 7. april klokken 19-20.30
Onsdag den 5. maj klokken 19-20.30

Du tilmelder dig via http://www.haderslevbibliotekerne.dk. Når du melder dig til onsdag den 2. december er du samtidig tilmeldt de andre 5 gange.

Haderslev Bibliotek indkøber romaner, så alle deltagere i DR romanklub kan låne romaner direkte hos os. Når du har fået en billet, kan du hente første roman på Haderslev Bibliotek / Kulturhus Bispen fra 1. november.

Omtale af romanerne

Hver måned udkommer der artikler, en podcast med forfatteren og indslag i radioen. Det vil alt sammen være at finde hos DR og  Litteratursiden.

Bøgerne er alle fra 2020 og bliver udvalgt i løbet af 2020, foreløbig er følgende bøger udvalgt:

• "Katalog over katastrofer" af Stine Askov (December)
  • "Hvor lyset er" af Malene Ravn (Januar)
  • "Penge på lommen" af Asta Olivia Nordenhof (Februar)