Børn der læser

Elektronisk indmeldelse af børn

Af sola
26.01.21
Her kan du læse om nye regler for indmeldelse af børn under 18 år som bibliotekslånere på Haderslev Bibliotekerne. Der skal udfyldes elektronisk samtykke for alle børn under 18 år (værgeblanket), for at de må låne materialer på biblioteket.

Børn og unge under 18 år har ret til at låne, hvis en af forældrene eller en værge udfylder og underskriver elektronisk samtykke online med NemId.

Med samtykket giver forælderen/værgen tilladelse til, at barnet/borgeren må låne på biblioteket i henhold til bibliotekets reglement. Det indebærer bl.a. forpligtelse til at betale bøder ved for sen aflevering og at erstatte bortkommet og ødelagt materiale.

Overholdes bibliotekets reglement ikke af barnet/borgeren, er det værgen, der stilles til ansvar.

Klik her for at udfylde elektronisk samtykke for børn

Vi opretter derefter hurtigst muligt barnet/borgeren som låner. Når det er sket, bliver der automatisk sendt en velkomstmail og /eller sms fra bibliotekssystemet.

Barnet bruger sundhedskortet som lånerkort, men kan også efter oprettelsen få udleveret et særskilt lånerkort på biblioteket.

OBS: Vi oplever at det periodisk ikke er muligt at logge på med NemID. Forsøg venligst igen senere.