e-bøger

Faglitterære e-bøger på engelsk

Af sola
31.10.22
Når du søger på vores hjemmeside kan du nu få adgang til 70 faglitterære e-bøger på engelsk fra databasen EBSCO.

Det er Det Kgl. Bibliotek, der har indkøbt e-bøgerne til folkebibliotekerne.

Der er købt flest titler indenfor historie, men du finder også titler om bæredygtighed, energi, fake news og sociale medier.

Alle e-bøger kan lånes helt uden begrænsninger – og du kommer ikke i en reservationskø, uanset hvor mange andre, der ønsker den samme e-bog som dig.

Hvordan finder du de 70 e-bøger?

Du finder ”Søg i e-bøger (andre sprog)” i dropdown-menuen i søgefeltet på vores hjemmeside – og klikker på søg.

Herefter skal du vælge ”KB e-bøger” under ”Kilder” – som du finder til venstre på siden.

Du kan så vælge at lade dig inspirere ved at kigge alle 70 poster igennem – eller afgrænse antallet af poster til det emne du er interesseret i. Det gør du under ”Emne” til venstre på siden.